Anar a: Menú principal | Peu | Inici de la pàgina

Activitats educatives

Tallers d’art

Dins l’oferta de tallers plàstics, es reforça l’oferta dels tallers picassians que s’han ofert cada any, alhora que s’amplien els autors que es tracten: Miró i Perejaume són els dos artistes exposats a la Fundació que es poden treballar al taller. Així mateix, s’incorpora un taller de Van Gogh, artista no present a la col·lecció però amb una gran importància i atractiu. Finalment, un taller per treballar el retrat i l’autoretrat, amb tanta presència en la nostra col·lecció, completa l’oferta d’aquest any.

Picasso:"Jo no busco, jo trobo"

Jo no busco, jo trobo

La sala Picasso de la Fundació Palau està plena de dibuixos i dedicatòries realitzades amb un traç ràpid per part de Picasso.Son dibuixos senzills però expressius que denoten la força de la línia per a realiltzar dibuixos.Un cop vistes les obres que s'exposen de Picasso, els alumnes aniran al taller a realitzar les seves obres de manera com les feia Picasso i apendran a utilitzar la tinta xina i la ploma de canya per a fer dibuix.

Nivells: cicle superior de primària i ESO;
Durada de l'activitat: 1’30h
Preu: 120 €
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Fotocòpia amb fotografia de Picasso, retoladors de colors, fulls DIN-A3, ploma de canya i tinta xina.
Activitat realitzada per: Antequem

Picasso i els titelles

Els titelles

De dins d’un teatret començaran a sortir personatges que ens explicaran una història… són els personatges que Picasso va construir per a la seva filla Maya, per tal d’explicar-li històries i divertir-la amb personatges ben diferents. Un cop vista la petita funció, els nens i nenes crearan el seu propi titella a partir de materials ben diversos, tal i com va fer Picasso!

Nivells: Infantil i primer cicle de primària
Durada de l'activitat:  1:30h
Preu: 120 €
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Bosses de paper, cordills, llanes, retalls de paper i roba, cola, paper de diari i gomets.
Activitat realitzada per: Antequem

El meu amic Picasso

Pintant un autoretrat

La relació que va unir Josep Palau i Fabre i Pablo Picasso va ser una relació intensa que va fructificar amb moltes obres i intercanvis. Així, a través de dedicatòries, llibres, dibuixos que s’exposen a la sala Picasso de la Fundació Palau pot resseguir-se aquesta relació d’amistat. Aquesta activitat proposa conèixer ambdós personatges i la relació que els va unir, acabant amb una activitat de taller.

Nivells: cicle superior de primària i ESO
Durada de l'activitat: 1'30h
Preu: 120 €
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: paper,tisores,cola,llapis i tinta.
Antequem

Un cos de formes

Pintant un autoretrat

Taller al voltant de la figura de Picasso i el moviment artístic del cubisme. L’activitat s’inicia observant els diversos exemples de cubisme de la mà de Picasso que s’exposen a les sales de la Fundació. Un cop al taller, els alumnes hauran de crear una Menina, inspirada en les de Velázquez, a la manera cubista, tal com va fer Picasso. Per mitjà del collage i la pintura, i de formes i figures geomètriques, els nens i nenes realitzaran la seva pròpia Menina cubista..

Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Imatges gràfiques, suports de cartolines de colors, llapis, gomes, tempera, paper de diari, goma d’enganxar, plates, pinzells, sabó i serradures.
VIURE L'ART

Una cara, una tècnica, una època

Pintant un autoretrat

Taller d'apropament a l'obra de Pablo Picasso, artista polifacètic que tembé treballà el material del fang, tal com demostren les rajoles, plaques d'argila, medallons i platsceràmics exposats a la Fundació.Partint dels dolorsde l'Època Blava i l'Època Rosa, períodes artístics dins la trajectòria de Picasso, i d'una de les iconografies més singulars de l'artistea, els rostres femenins, els alumnes faran una planxa en fang.Pintaran aquesta planxa amb els colors d'una de les esmentades èpoques i hi dibuixaran també una cara, treballant la textura del fang.

Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Fang vermell, eines per treballar el fang, paper blanc, llapis, gomes, témpera blava i rosa, plates i pinzells.
Viure L'Art

Fem una joguina amb Palau Oller

Pintant un autoretrat

Palau Oller, pare de Palau i Fabre, fou un personatge amb múltiples vessants creatives, entre les quals en destaca el disseny de joguines. Els alumnes observaran els dissenys de Palau Oller i faran un ninot de cartolina articulat, el qual vestiran amb vestits estampats i formes geomètriques.

Nivells: Cicle mitjà i superior de primària.
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Cartolina de color i roba, paper i llapis, retoladors de colors, cartró, llanes i fils, cola d'enganxar, tisores, plates i esponges, encuadernacions i pintura tempera.
Viure l’ART

El color ens impressiona: Van Gogh

Pintant

Apropament al moviment artístic de l’impressionisme i a l’obra de Van Gogh per aprendre a observar i valorar la seva obra. L’activitat es desenvolupa dibuixant i pintant un quadre de Van Gogh, on cada alumne pren un fragment de l’obra original per a fer un nou quadre amb pintures i altres materials diversos (com serradures o sabó) per tal d’aconseguir textures suggerents. En el cicle inicial, aquest treball és individual, en el cicle mitjà i superior, és un treball col·lectiu.

Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Imatges i fotocòpies, paper dinA-3, paper d’embalatge, tempera, sabó, serradures, pinzell, plates i culleres.

Pintar un somni: Joan Miró

Pintant

A partir de l’obra original de Miró exposada a la Fundació i a partir de reproduccions d’altres obres importants dins la trajectòria de l’artista, ens introduirem en el món de pictòric de Miró, observant-ne les formes, els colors, la manera de pintar... Al taller, cada alumne disposarà d’una lona per a fer un mural a l’estil mironià, disposant de materials ben diversos i aproximant-nos, amb uns setrills plens de pintura, a la manera de pintar murals de Joan Miró.

Nivells: P5 i Primària
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Plantilles de personatges de Miró, lona, guixos de color, tempera, pinzell, brotxa i setrill
Activitat realitzada per: Viure l’Art

Pintem poesia: Perejaume

Pintant

Mitjançant l’observació de les obres que de Perejaume s’exposen a la Fundació Palau, ens acostarem a l’univers pictòric d’aquest artista del Maresme. Perejaume ens ofereix uns paisatges pictòrics connotats amb elements diversos, que ens suggereixen espais irreals, com de somni. Al taller experimentarem amb la fusta com a suport pictòric per a realitzar paisatges imaginaris, com els que haurem pogut observar a les sales de la Fundació.

Nivells: Cicle mitjà i superior de Primària
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Suport de fusta, brotxes, pinzells, esponges, tempera, aquarel·la, ceres, guixos, diaris i revistes.

Expressar invisibles: Antoni Tàpies

Pintant

Ens apropem a l'art informal de la mà de Tàpies, tot mirant i observant l'obra d'aquest autor. A través de reproduccions i de l'obra exposada a la Fundació Palau, veurem com l'autor inventa amb la matèria, busca ritmes de colors, dibuixa gestos, expressa un món interior. Al taller, farem una pintura d'acció,tocant i experimentant amb materials diversos, utilitzant signes, lletres i símbols, tot creant una obra matèrica i informal com la de Tàpies.

Nivells: Primària
Preu: 200€
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Imatges gràfiques, cartrons, pigments, làtex, sorra, serradures, paper de diari i altres tipus de paper, pinzells, brotxes i plates.
Activitat realitzada per: Viure l'Art

Matisse: El color parla

Pintant

De la mà d’aquest pintor, Henri Matisse (1869-1954), ens apropem al moviment pictòric del fauvisme. Parlem de la teoria del color, el seu significat, la seva expressió i els seus contrastos. Observem i mirem imatges expressionistes i plenes de color dels fauves. Dibuixem, pintem, construïm amb el color, acabem un retrat al estil dels fauvistes.

Preu: 200 €
Número d'alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: Pintura,pinzells,paper de colors.

Litografies, expansió artística.

Pintant

Desprès d'una breu explicació aprendrem el funcionament d'aquest procediment d'impressió ideat a l'any 1796, i que han utilitzat, per l'obtenció i duplicació d'obres artístiques, artistes tan diversos com Picasso, Joan Miró o Antoni Tàpies.

Seguin un procediment molt similar, però utilitzant una base ben diferent, els alumnes podran crear les seves pròpies obres d'art, i aprendran com fer duplicacions i copies d'un únic original. Mirarem uns segles enrere per entendre el funcionament i l'evolució del mon artístic.

Nivell: Cicle Mitjà i Superior de primària
Durada: 1h30
Preu: 190€ per grup
Número d’alumnes: 20-25 per grup
Materials utilitzats: planxes de poliestirè, pintura acrílica, estris per fer gravat, corró per estampar la pintura,..

Fes el teu teatret!

Pintant

Els teatres de sobretaula, els teatrins, són un recurs molt interessant que permet a l’artista apropar la il·lustració al llenguatge escènic, i és una bona eina per a desenvolupar la imaginació.

Picasso va dibuixar moltes escenografies i vestuaris per diferents obres de teatre. A la Fundació Palau podem trobar dos teatrins, un dels quals el va fer Picasso per la seva filla Maya, que ens serviran d’inspiració per fer-ne de nous. Farem els personatges, els decorats i els vestuaris mitjançant cartró, pintures, pals, paper de seda i cola.

Nivell: Cicle inicial, mitjà i superior de primària i secundària.
Durada: 1h30
Preu: 130€ per grup
Número d’alumnes: 20-25 per grup
Material utilitzats: cartró, paper de seda, ceres, ...
Activitat realitzada per: Mireia Córdoba.

Litografies, aproximació a l’obra gràfica.

Pintant

Josep Palau i Fabre va ser un bon coneixedor i col·leccionista d’obra gràfica, la Fundació en recull una mostra. Dins de l’obra gràfica hi ha diferents tècniques a les quals provarem d’aproximar-nos per entendre les diferències que hi ha entre la litografia, el gravat i la serigrafia, i dins del gravat procediments com el carborúndum o la punta seca. Parlarem de per què es numeren, observant obres de Picasso, Miró, Barceló, Perejaume, entre d’altres. Un cop realitzada la visita a l’exposició, proposarem un exercici que servirà per investigar amb les formes, els colors i la composició. Farem servir la tècnica del trànsfer, que consisteix a pintar i fer incisions sobre una planxa, i estamparem fent servir un petit tòrcul, que ho transferirà a un paper de gravat prèviament preparat. Els alumnes podran realitzar tot el procés.

Materials: papers, tintes a l’aigua, planxes i eines de gravat (gúbies, punxons, rodets)
Nivell: Cicle inicial, mitjà i primària i secundària.

Petit llibre d'artista

Pintant

Dins del món de l’art, el llibre d’artista és un pràctica força estesa que permet treballar diferents disciplines i que posa en col·laboració diferents creadors. En podrem veure una mostra fent una visita a les sales de la Fundació. El llibret que farem en aquest taller serà el fruit de la feina d'un o més alumnes, seguint el model de treball que per tradició és de sèrie limitada i numerada. El llibre d’artista pot estar format per apunts, pintures, gravats, anotacions personals, fotografies, retalls, objectes, partitures, etc., amb les parts pròpies d’un llibre, les portades les contraportades, el títol, la justificació de tirada, col·locat de diverses maneres i amb diferents continguts en una caixa, o bé impresos, relligats o enquadernats, per aconseguir un conjunt que esdevé una obra d’art.

Materials: cartró, papers decorats, coles, planxes i paper per a gravat, tintes a l’aigua, gúbies i rodets per a estampar.
Nivell: cicle mitjà i superior de primària i secundària (adaptant-lo a les necessitats de cada grup).
Núm. d'alumnes: Els grups podran ser d’un màxim de 25 persones o d’un grup classe. És necessari comptar amb un mestre de suport.
Durada: 1:30h.
Preu de l’activitat: 130€

Taller de màscares picassianes

Pintant

Les màscares africanes van ser un recurs molt utilitzat per Picasso pel seu component expressiu i misteriós, a més a més del component màgic i tribal. L’obra “Les senyoretes d’Avinyó”, que Picasso va pintar a París, pot servir de punt de partida per parlar del traç, la forma, el contingut emocional que hi ha a les seves obres i, a més, de la relació entre Picasso i Palau i Fabre. Ho explicarem seguint algunes de les obres de la Fundació. La part pràctica del taller consistirà a crear la nostra pròpia màscara, com a diversió, com a pràctica artística i com a talismà. Cal que cada nen porti una caixa de tipus sabata. Reciclarem la caixa amb uns petits arranjaments, unes cordes i, a base de creativitat, aconseguirem l’efecte buscat.

Materials: cartrons i paper de diferents textures, pintura, cordills, ràfies cola i goma de beta.
Nivell: Cicle inicial, mitjà i superior de primària.

Creació d’ex-libris

Pintant

Crearem el nostre propi segell, un logotip fet amb gomes especials per a calcografia, que ens permetrà explicar quins ideals perseguim. A partir de l’ex-libris de Palau i Fabre, podrem reflexionar sobre els principis que va seguir l'artista i veure quins podem defensar nosaltres. Al taller es tractarà que els alumnes creïn una marca pròpia, amb un esbós previ, per aconseguir un treball creatiu i plàstic que ens serveixi per a senyalar tot el que desitgem, amb un segell (tampó de goma) que permetrà estampar sempre el que ens vingui de gust, llibres, cd, o llibretes, i així recordar-nos-en sovint.

Materials utilitzats: tintes, paper i eines per a gravat.
Nivell: Cicle mitjà, superior de primària i secundària.
Preu: 130 €

Van Gogh sorprenent

Pintant

Activitat que ens acosta a la pintura de Vincent Van Gogh, tot mirant obres de la Fundació i comparant-les per temàtica amb obres de Perejaume o per la tècnica amb obres de Palau Oller, entre d’altres. Parlarem de per què sorprèn tant l’artista i del que ens crida l’atenció. Buscarem similituds entre un autoretrat i l’obra “La cadira”, que Van Gogh va fer amb aquesta finalitat, i ens basarem en aquesta característica per fer un exercici pictòric on recrearem la nostra pròpia cadira i farem una petita intervenció de col·lage en la pintura per donar-li volum i crear un efecte diferent.

Materials utilitzats: tela d’oli, pinzells, pintures acríl·liques,cartolina i cinta adhesiva.
Nivells: cicle inicial, mitjà i superior de primària.
Durada de l’activitat: 1h 30 min.

Anar a: Menú principal | Peu | Inici de la pàgina