Anar a: Menú principal | Peu | Inici de la pàgina

La col·lecció

La col·lecció permanent de la Fundació Palau s’exposa a tres sales: Barcelona, 1900-1936, Estimat Picasso i Defensa de l'Avantguarda

La Sala Barcelona, 1900-1936 recull la col·lecció de Josep Palau i Oller, el pare de Palau i Fabre, que fou pintor i col·leccionista d’art, juntament amb obres d’artistes coetanis de Palau i Oller, com Josep Mompou, Labarta i Isibre Nonell, així com d’altres artistes Palau i Fabre va anat col·leccionant al llarg dels anys, donant així continuïtat a la tasca del seu pare.

La Sala Estimat Picasso exhibeix de forma permanent un conjunt molt variat d’obres picassianes, des dels inicis del pintor a Llotja fins als darrers anys de la seva vida. Aquest és, sens dubte, el conjunt més valuós de la Fundació, atès que Picasso és, segons Palau, “el més gran creador de tots els temps”.

La Sala Defensa de l'Avantguarda recull l’obra d’artistes com Miró, Clavé, Juli González o Gargallo. També incorpora el testimoni de la col·laboració de Palau amb artistes com Ràfols Casamada o la seva relació amb pintors com Tàpies i Ponç i amb els més actuals Barceló i Perejaume.