Anar a: Menú principal | Peu | Inici de la pàgina

6. 6Josep Palau i Fabre
  7. 7Josep Palau i Fabre
  8. 8Josep Palau i Fabre

Josep Palau i  Fabre (Barcelona 1917-2008). Poeta, narrador, assagista i dramaturg. És considerat un dels màxims experts internacionals sobre l´obra i la personalitat de Picasso, sobre el qual va publicar més de vint obres, que han estat traduïdes en diverses llengües.

La seva obra poètica està recollida en el volum  Poemes de l´Alquimista editada clandestinament per primera vegada el 1952. Els seus assaigs sobre art i literatura, Quaderns de l´Alquimista,  suposen una reflexió nova al voltant de la tradició cultural, dels clàssics medievals fins als pares de la modernitat.

Com a activista cultural va jugar un paper important en la represa de la literatura catalana de postguerra com a creador i editor, entre d´altres, de les revistes Poesia i Ariel i com a traductor d’obres de Rimbaud, Balzac, Artaud i Mariana Alcoforado.

El desembre del 2005 sortí publicada l´Obra Literària Completa.

Fou guardonat, entre altres, amb la Creu de Sant Jordi, el Premi d´Honor de les Lletres Catalanes, la Medalla d´Or Barcelona,  ha estat nombrat Officier de l´Ordre des Arts et des Lettres pel govern francés i investit doctor honoris causa per la Universitat de les Illes Balears.

La culminació del seu projecte vital es materialitza el 2003 amb la creació de la Fundació Palau, a Caldes d´Estrac.

Anar a: Menú principal | Peu | Inici de la pàgina