SIMPOSI INTERNACIONAL JOSEP PALAU i FABRE (1917-2008). L'ALQUIMISTA

2 i 3 de març del 2018 Simposi Internacional Josep Palau i Fabre (1917 – 2008) L’Alquimista En el marc de l’Any Palau i Fabre, el Simposi Internacional Josep Palau i Fabre (1917-2008). L’Alquimista, vol contribuir a estudiar i donar a conèixer l’obra múlti¬ple d’un dels grans escriptors catalans de la segona meitat del segle XX. El Simposi Internacional Josep Palau i Fabre (1917-2008). L’Alquimista, va tenir una sessió d’obertura, a l’Institut français de Barcelona, dedicada a Palau i Artaud, el dijous 9 de novembre de 2017. Durant l’any 2018 s’organitzen dues altres sessions: el 2 de març, dedicada a la seva poesia, assaig i narrativa, a l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona; i el 3 de març, centrada en la seva obra dramàtica i en la seva relació amb Picasso, a la Fundació Palau, a Caldes d’Estrac. El Simposi, organitzat per la Fundació Palau, la Institució de les Lletres Catalanes, l’Institut d’Estudis Catalans, l’Institut français de Barcelona i la Universitat de Girona, compta amb la col•laboració de la Universitat d’Alacant, la Universitat Autò¬noma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat de les Illes Balears. Programa del Simposi en PDF Cal inscripció prèvia a través de: • Formulari d’inscripció • Telèfon 933 162 745 PROGRAMA 2 de març. Institut d’Estudis Catalans (Barcelona) Josep Palau i Fabre. L’Alquimista 9.30h > Obertura institucional 10.00h > Sam Abrams «Els Poemes de l’Alquimista com a Gesamtkunstwerk o obra d’art total» 10.30h > Carme Barragan «La gènesi dels Poemes de l’Alquimista» 10.45h > Enric Balaguer (UA) «Josep Palau i Fabre i Carl Gustav Jung: una lectura jungiana de Poemes de l’Alquimista» 11.00h > Debat «Palau i Fabre i els Poemes de l’Alquimista» Amb Sam Abrams, Carme Barragan i Enric Balaguer Modera Tomàs Nofre 11.45h > Pausa 12.15h > Pere Gimferrer «Palau i Fabre i el cànon de la literatura catalana del segle XX» 12.45h > Jordi Malé (UdL) «Josep Palau i Fabre i Carles Riba» 13.00h > Anna Perera (UdG) «“En principi fou la dona”: l’erotisme en l’obra de Josep Palau i Fabre» 13.15h > Debat «Josep Palau i Fabre i el cànon de la literatura catalana del segle XX» Amb Pere Gimferrer, Jordi Malé i Anna Perera Modera Laura Borràs 14.00h > Dinar 16.00h > Manuel Guerrero «Josep Palau i Fabre, una escriptura total» 16.15h > Francesco Ardolino (UB) «Josep Palau i Fabre i Itàlia» 16.30h > Lluís Solà « Música i alquímia» 16.45h > Oriol Pi de Cabanyes «A propòsit del realisme històric: el cas Palau» 17.00h > Debat «El projecte literari i intel•lectual de Palau i Fabre» Amb Manuel Guerrero, Francesco Ardolino, Lluís Solà i Oriol Pi de Cabanyes Modera Joan Noves 17.45h > Pausa 18.15h > Àlex Broch «La descoberta de Josep Palau i Fabre» 18.30h > Vicenç Altaió «Josep Palau i Fabre i la generació dels setanta» 18.45h > Oriol Izquierdo «Josep Palau i Fabre i edicions Proa» 19.00h > Debat «La recepció de l’obra de Josep Palau i Fabre» Amb Àlex Broch, Vicenç Altaió i Oriol Izquierdo Modera Xavier Pla 20.00h > Cloenda sessió 3 de març. Fundació Palau (Caldes d’Estrac). Josep Palau i Fabre i el teatre 10.00h > Jordi Coca «Josep Palau i Fabre, precursor del teatre de l’absurd» 10.30h > David Castillo «Oralitat i diàleg, poesia i teatre en l’obra de Palau» 11.00h > Antoni Artigues (UIB) «Muntatges teatrals de Palau i Fabre a la UIB» 11.00h > Debat «Teatre i poesia en Palau i Fabre» Amb Jordi Coca, David Castillo i Antoni Artigues Modera Ruth Galve 11.45h > Pausa 12.15h > Rafel Fernández «Josep Palau i Fabre i la tragèdia d’Electra» 12.30h > Jaume Pòrtulas (UB) «La tragèdia i el tràgic en la reflexió de Josep Palau i Fabre» 12.45h > Montserrat Reig «Plató en el teatre de Josep Palau i Fabre» 13.00h > Montserrat Jufresa (UB) «Lectures d’Heràclit de Josep Palau i Fabre» 13.15h > Debat «El drama i el pensament grec en Josep Palau i Fabre» Amb Rafel Fernández, Jaume Pòrtules, Montserrat Reig i Montserrat Jufresa Modera Xavier Riu 14.00h > Dinar Josep Palau i Fabre i Pablo Picasso 16.00h > Eduard Vallès (conservador del MNAC) «Palau i Fabre: singularitat i nous camins en el context dels estudis picassians» 16.30h > Maria Choya (directora de la Fundació Palau) «El concepte d’obra mestra chez Picasso segons Josep Palau i Fabre. L’exposició “Obra Mestra!” al Museu Picasso París» 16.45h > Visita lliure a la sala Picasso de la Fundació Palau i a l’exposició temporal «Pregon Desig. Miquel Barceló a Josep Palau i Fabre» 17.30h > Jèssica Jaques (UAB) «El teatre de Palau i Fabre: homenatge(s) a Picasso?» 17.45h > Pilar Parcerisas «Palau i Fabre, estudiós de Picasso» 18.00h > Maria Josep Balsach (UdG) «“L’Edat de pedra” un poema de Palau i Fabre dedicat a Joan Miró» 18.15h > Joan M. Minguet i Batllori (UAB) «Més enllà del Minotaure. Palau, surrealisme(s) i combat» 18.30h > Debat «Palau, Picasso i l’art» Amb Jèssica Jaques, Eduard Vallès, Pilar Parcerisas, Maria Josep Balsach i Joan M. Minguet Modera Maria Choya 19.30h > Cloenda del Simposi]]]]> ]]>
juny 22 @ 20:31
20:31 — 00:00 ()