« All Esdeveniments

CECILIA ORUETA “Els Paisatges espanyols de Picasso”

22 de setembre de 2018 a les 12:00 - 13 de gener de 2019 a les 14:00

Els Paisatges espanyols de Picasso és el projecte de la fotògrafa Cecilia Orueta que neix del descobriment personal de l’estada de Pablo Picasso a la Corunya. Aquesta troballa iniciàtica va dur a l’artista a investigar fotogràficament la relació de l’obra del jove Picasso amb el paisatge urbà corunyès. La recerca fotogràfica de les empremtes de Picasso a la Corunya va passar ben aviat a ser l’embrió d’un projecte més ambiciós: recórrer els altres paisatges que també van marcar la vida i l’obra del pintor malagueny.

Orueta s’ha servit de l’obra del pintor i de la immensa quantitat de testimonis; testimonis personals de l’artista així com dels estudiosos de la seva vida i de la seva obra per a presentar aquesta nova mirada. Tornem a veure aquells paisatges picassians que també Josep Palau i Fabre va recórrer a la recerca de qualsevol informació que ajudés en la seva voluminosa feina com a biògraf picassià. Palau obtenia paisatges en blanc i negre i de caràcter més aviat documental. Orueta busca la mirada picassiana amb un gest contemporani.

Detalls

Inici: