« Tots els Esdeveniments

Cinefòrum Drets humans: “Colòmbia – Catalunya ahir i avui”

30 de Novembre

Gratuït

Des de Diàspora: Festival de Cinema de Colòmbia de Barcelona, ​​us convidem a participar al cinefòrum: “Drets humans: Colòmbia – Catalunya ahir i avui”. De la mà del defensor colombià de Drets Humans, Yezid Arteta Dávila, en què reflexionarem a partir de la pel·lícula: LETTER TO A SHADOW de Diana Faciolince, sobre la vida i l’assassinat del doctor Hector Abad Gómez, un dels grans defensors dels drets humans a Colòmbia i pare del conegut escriptor Hector Abad Faciolince i Miquel Salazar. L’activitat consistirà primer en una xerrada presentada per l’alcaldessa de Caldes d’Estrac Rosa Pou i després en la projecció de la pel·lícula.

Yezid Arteta Dávila (Barranquilla, Colòmbia, 1959) és sociòleg i advocat. A la Universitat va destacar com a líder del moviment estudiantil. El desembre de 1984, va decidir unir-se a les guerrilles de les FARC, en què va esdevenir el comandant d’un dels seus fronts. El juliol de 1996 va ser capturat ferit durant un combat amb l’exèrcit a Aiguamolls del Caguán. Va ser condemnat a 10 anys i 12 dies de presó, recuperant la seva llibertat el juliol del 2006.

Mostra els detalls

Data: