« All Esdeveniments

JOSEP PALAU I FABRE. JO SOC EL MEU PROPI EXPERIMENT

12 d'abril a les 18:00 - 30 de juny a les 19:00

Informem que la INAUGURACIÓ prevista per AVUI 12 d’abril del 2018 de Jo soc el meu propi experiment ha estat CANCEL·LADA. Properament, facilitarem una Visita Guiada realitzada pel Comissari Julià Guillamon. Dispensin les molèsties.

Exposició : Josep Palau i Fabre. Jo soc el meu propi experiment. Del 12 d’abril fins al 30 de juny de 2018

Si et vas perdre l’exposició a la Fundació Palau o al Palau Robert de Barcelona ara tens una altre oportunitat per poder visitar-la a l’Espai Santa Caterina de Girona.

L’exposició son tretze lectures dels Poemes de l’Alquimista, publicat per primer cop clandestinament el 1952, és una de les obres més importants de Josep Palau i Fabre i un dels llibres de poesia en català més coneguts i reeditats.

Palau no es limita a escriure i publicar els seus versos: investiga, experimenta amb diferents formes i referents poètics. A l’hora d’editar el volum, juntament amb els poemes, incorpora una reflexió sobre el tema, la forma i el motiu d’algunes dels textos. Poemes de l’Alquimista és al mateix temps creació i reflexió, poesia i assaig. D’aquesta manera Palau connecta amb una de les línies més fecundes de la creació contemporània.

L’exposició proposa una nova manera d’apropar-se a la poesia, a la poesia de Josep Palau i Fabre i als Poemes de l’Alquimista, mitjançant un plantejament innovador. El problema de la identitat, el sentiment de ser sempre estranger, l’instint que ens condueix a una identitat humana compartida, el valor de la tradició com a matèria primera de les creacions contemporànies.
Entre els col·laboradors hi ha els artistes Ignasi Aballí i Enric Farrés, l’animadora Laura Ginés, l’escriptor Sergi Pons Codina, la videoartista Maria Padró, l’il·lustrador Arnal Ballester, el realitzador Morrosko Vila-San-Juan, els dissenyadors America Sanchez
i Albert Planas, i els arquitectes Llamazares-Pomés.

Accés gratuït

Horari:

De dimarts a dissabte de 10 a 18 h, i fins a les 19 h des del mes de juny fins al mes de setembre
24 i 31 de desembre i 5 de gener: de 9 a 14 h
25 i 26 de desembre, 1 i 2 de gener: tancat