« All Esdeveniments

JOSEP PALAU I FABRE. JO SOC EL MEU PROPI EXPERIMENT

30 de novembre de 2017 a les 7:00 pm - 3 d'abril de 2018 a les 12:00 am

Exposició : Josep Palau i Fabre. Jo soc el meu propi experiment. Del 30 de novembre fins el 2 d’abril de 2018

Sinó vas poder veure l’exposició a la Fundació Palau tens una altre oportunitat per poder visitar-la al Palau Robret, Barcelona.

L’exposició son tretze lectures dels Poemes de l’Alquimista, publicat per primer cop clandestinament el 1952, és una de les obres més importants de Josep Palau i Fabre i un dels llibres de poesia en català més coneguts i reeditats.

Palau no es limita a escriure i publicar els seus versos: investiga, experimenta amb diferents formes i referents poètics. A l’hora d’editar el volum, juntament amb els poemes, incorpora una reflexió sobre el tema, la forma i el motiu d’algunes dels textos. Poemes de l’Alquimista és al mateix temps creació i reflexió, poesia i assaig. D’aquesta manera Palau connecta amb una de les línies més fecundes de la creació contemporània.

L’exposició proposa una nova manera d’apropar-se a la poesia, a la poesia de Josep Palau i Fabre i als Poemes de l’Alquimista, mitjançant un plantejament innovador. El problema de la identitat, el sentiment de ser sempre estranger, l’instint que ens condueix a una identitat humana compartida, el valor de la tradició com a matèria primera de les creacions contemporànies.
Entre els col·laboradors hi ha els artistes Ignasi Aballí i Enric Farrés, l’animadora Laura Ginés, l’escriptor Sergi Pons Codina, la videoartista Maria Padró, l’il·lustrador Arnal Ballester, el realitzador Morrosko Vila-San-Juan, els dissenyadors America Sanchez
i Albert Planas, i els arquitectes Llamazares-Pomés.

Accès gratuït

Detalls