Educació Primària

en procediment: LA TAULA CUBISTA    NOU!!!!!

Descripció:

L’activitat s’inicia introduint la Fundació i la col·lecció Palau per donar lloc a la relació Palau-Picasso. Presentem Picasso com un artista renovador i experimental. Analitzem les obres de la col·lecció i entenem com les ganes de descobrir noves formes porten a Picasso a iniciar una manera nova d’expressió que esdevindrà una nova avantguarda artística. Finalment, al taller hi haurà una taula parada que haurem de reproduïr mitjançant eines, materials i noves maneres de mirar i entendre l’objecte en la seva essència per elaborar la nostra pròpia taula cubista.

• Tipologia: Visita-Taller d’art
  • Durada per grup: 120 minuts
  • Nivell: Cicle inicial de primària
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

La reserva no serà efectiva fins que s’hagi rebut la confirmació per part de la Fundació Palau

REINVENTEM OBJECTES. PICASSO

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció i què vol dir col·leccionar. Descobrirem la passió de col·leccionistes de Josep Palau i Oller i el seu fill, Josep Palau i Fabre a través de diversos objectes que ens portaran a parlar de la seva col·lecció d’obra Picassiana. La visita vol ser una descoberta de Picasso i el seu gran interès per transformar un objecte quotidià en una obra d’art, com la guardiola icona de la Fundació. Al taller, els/les alumnes convertiran objectes domèstics en figures animals modelant amb argila, tal com va fer Picasso els últims anys de la seva vida.

• Tipologia: Taller d’art
  • Durada per grup: 120 min
  • Nivell: Cicle mitjà i superior de primària

RETRATS I TÈCNIQUES

Descripció:

L’activitat s’inicia amb una presentació de les figures de Palau Oller (pare) i Palau i Fabre (fill) i el context familiar. Es reflexiona sobre el concepte col·lecció i es visita la sala Picasso, la part més important de la seva col·lecció. En el recorregut per la sala analitzem els retrats que hi ha representats, des de l’expressió fins a la manera de pintar-los i l’evolució de l’artista. Un cop analitzades les diferències plàstiques i tècniques dels retrats que va pintar Picasso, ens dirigim al taller per treballar el retrat. Utilitzem les tècniques o maneres de representar que hem vist a les sales per fer el retrat d’un company/a. Al final de l’activitat fem una posada en comú per analitzar resultats i entendre l’evolució plàstica de l’artista, per una banda, i reflexionar sobre les diferents tècniques artístiques utilitzades.

• Tipologia: Taller d’art
  • Durada per grup: 120 minuts
  • Nivell: Cicle mitja i superior de primària

EL PICASSO DE JOSEP PALAU I FABRE

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció per arribar a descobrir la col·lecció picassiana de la Fundació a través de materials pedagògics de suport. Al llarg del recorregut es proposen diverses dinàmiques adaptades a cada nivell educatiu per tal d’oferir eines que permetin desenvolupar la capacitat de comprensió a partir de la lectura d’alguns textos i d’anàlisi davant de l’obra d’art. Al mateix temps es proposen breus dinàmiques d’expressió plàstica amb diversos materials associats a les obres i tècniques que va utilitzar Picasso al llarg de la seva vida. Finalment, a mode de resum, cada grup haurà d’ordenar imatges, objectes i idees, relacionades amb la visita, en un fris cronològic.

• Tipologia: Visita dinamitzada
  • Lloc: Sales d’exposició
  • Durada per grup: 90 minuts
  • Nivell: Primària
  • Preu: 100€/grup

IMPRESSIONATS PELS ARTISTES

Descripció:

L’activitat comença presentant la col·lecció Palau i el ric fons d’obra gràfica. Entendrem què vol dir estampa tot reflexionant sobre els sistemes de reproducció i difusió de les imatges actuals comparant-los amb la tècnica del gravat (còpies, modificacions d’imatge, seriació, numeració, proves d’artista). Amb la lectura d’alguns poemes, contes i fets històrics ens adonarem que han esdevingut fonts d’inspiració d’artistes com Miró, Ràfols-Casamada o Picasso per fer il·lustracions mitjançant la tècnica del gravat. L’activitat acaba al taller duent el terme el procés complet de l’ofici de gravador tot experimentant amb un sistema proper al gravat buit de tècnica directa i gravat verd i inspirant-nos a partir de poemes i narracions.

• Tipologia: Visita-Taller
  • Durada per grup: 90 minuts
  • Nivell: Cicle mitjà i superior de primària

MIRA, RUMIA, ESCRIU. TALLER DE POESIA

Descripció:

Al recull ALBA DELS ULLS, dins el LLIBRE PRIMER del recull L’APRENENT DE POETA,Palau i Fabre escriu poemes que evoquen diferents pintures d’autors com Rubens, Marquet, Botticelli, Francesc Gimeno… És com si el poeta ens volgués dir que la visió d’aquells quadres li despertés la mirada. I després, aquella visió, es transforma en paraules, en poema.

Amb aquest taller volem desvetllar el llenguatge que els alumnes porten a dins, a partir de la contemplació d’una obra d’art.

Després d’una passejada per una de les sales de pintura de la Fundació (a escollir: Pintura Catalana del s. XX, la Col·lecció Palau o la Sala Picasso), deixarem que els alumnes triïn tres obres. Els demanarem que prenguin nota de les primeres impressions que els hi vénen al cap mirant les peces artístiques.

Ja a la sala d’actes, els demanarem que ens diguin quines són les primeres impressions que s’han anotat i a partir d’aquí construirem un poema conjunt per a cadascuna de les tres peces.

• Tipologia: Taller de  poesia.
  • Lloc: Espai taller
  • Durada per grup: 1H15 minuts
  • Nivell: Segon cicle de primària
  • Preu: 120€/grup
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

Exploradors, al poema. Taller de poesia.

“Hi ha uns guardians que protegeixen el poema; el mantenen quiet, moribund, deslluït. Som espavilats i suposem que, si el tenen tan ben resguardat, el poema deu tenir alguna gràcia. Sempre hem imaginat que alguna força secreta explicaria tanta atenció i tanta cura pel poema. Li trobarem l’encant obscur. Ens saltarem tots els controls i arribarem al poema!”

A partir de 18 jocs, descobrirem que escriure en vers és molt divertit i, sens dubte, viatjarem allà on habiten els millors poemes de cadascun de nosaltres.

• Tipologia: Taller de  poesia.
  • Lloc: Espai taller
  • Ràtio: 2 grups de classe
  • Durada per grup: per definir
  • Nivell: Primària i secundària