Educació Primària

MAYA PICASSO I ELS TITELLES

Descripció:

Els grups visitaran la col·lecció Picassiana de la Fundació Palau a través dels ulls de Maya Picasso, la segona filla de l’artista malagueny. Abans de la visita, Maya Picasso es dirigeix al grup a través d’una carta, una fotografia i, pels més petits, una cançó per tal que cada escola pugui fer un treball previ de familiarització. Un cop a l’exposició trobaran les pintures que el pare de Maya, Pablo Picasso, va fer d’alguns personatges. Els observarem en detall per descobrir què expressen i reflexionarem sobre les emocions pròpies i les alienes. Abans d’anar al taller coneixerem la joguina preferida de la Maya, el teatrí i els 6 personatges dissenyats pel seu pare. Finalment proposem crear més personatges per Maya al taller, tot elaborant titelles que expressin diferents emocions.

• Nivell: Cicle inicial de primària
  • Preu: 120€/grup
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

La reserva no serà efectiva fins que s’hagi rebut la confirmació per part de la Fundació Palau

REINVENTEM OBJECTES. PICASSO

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció i què vol dir col·leccionar. Descobrirem la passió de col·leccionistes de Josep Palau i Oller i el seu fill, Josep Palau i Fabre a través de diversos objectes que ens portaran a parlar de la seva col·lecció d’obra Picassiana. La visita vol ser una descoberta de Picasso i el seu gran interès per transformar un objecte quotidià en una obra d’art, com la guardiola icona de la Fundació. Al taller, els/les alumnes convertiran objectes domèstics en figures animals modelant amb argila, tal com va fer Picasso els últims anys de la seva vida.

• Durada per grup: 120 min
  • Nivell: Cicle mitjà i superior de primària
  • Preu: 200€/grup

RETRATS I TÈCNIQUES

Descripció:

L’activitat s’inicia amb una presentació de les figures de Palau Oller (pare) i Palau i Fabre (fill) i el context familiar. Es reflexiona sobre el concepte col·lecció i es visita la sala Picasso, la part més important de la seva col·lecció. En el recorregut per la sala analitzem els retrats que hi ha representats, des de l’expressió fins a la manera de pintar-los i l’evolució de l’artista. Un cop analitzades les diferències plàstiques i tècniques dels retrats que va pintar Picasso, ens dirigim al taller per treballar el retrat. Utilitzem les tècniques o maneres de representar que hem vist a les sales per fer el retrat d’un company/a. Al final de l’activitat fem una posada en comú per analitzar resultats i entendre l’evolució plàstica de l’artista, per una banda, i reflexionar sobre les diferents tècniques artístiques utilitzades.

• Durada per grup: 120 minuts
  • Nivell: Cicle mitja i superior de primària
  • Preu: 200€/grup

EL PICASSO DE JOSEP PALAU I FABRE

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció per arribar a descobrir la col·lecció picassiana de la Fundació a través de materials pedagògics de suport. Al llarg del recorregut es proposen diverses dinàmiques adaptades a cada nivell educatiu per tal d’oferir eines que permetin desenvolupar la capacitat de comprensió a partir de la lectura d’alguns textos i d’anàlisi davant de l’obra d’art. Al mateix temps es proposen breus dinàmiques d’expressió plàstica amb diversos materials associats a les obres i tècniques que va utilitzar Picasso al llarg de la seva vida. Finalment, a mode de resum, cada grup haurà d’ordenar imatges, objectes i idees, relacionades amb la visita, en un fris cronològic.

• Tipologia: Visita dinamitzada
  • Lloc: Sales d’exposició
  • Nivell: Primària

DE L’ULL A LA BOCA. TALLER DE POESIA

Descripció:

Amb aquest taller volem acostar el món de la paraula als infants. Una paraula que sorgeix de la mirada, d’allò que tenim davant. En aquest cas, un dibuix.

A partir de la contemplació d’un dels dibuixos de la Fundació Palau (Menú, d’Emili Grau Sala, 1934), convidem a l’infant a anar dient paraules que expliquin el que veu. Tot aprenent a posar nom a les coses, coneixeran noves paraules o altres maneres d’anomenar una mateixa cosa.

Després, amb les paraules que ens hagin anat dient, farem un poema entre tots i li donarem forma. Endreçarem les paraules buscant ritme, una harmonia, una mètrica.

• Tipologia: Taller de  poesia.
  • Lloc: Espai taller
  • Durada per grup: 60 minuts
  • Nivell: Primer cicle de primària

MIRA, RUMIA, ESCRIU. TALLER DE POESIA

Descripció:

Al recull ALBA DELS ULLS, dins el LLIBRE PRIMER del recull L’APRENENT DE POETA,Palau i Fabre escriu poemes que evoquen diferents pintures d’autors com Rubens, Marquet, Botticelli, Francesc Gimeno… És com si el poeta ens volgués dir que la visió d’aquells quadres li despertés la mirada. I després, aquella visió, es transforma en paraules, en poema.

Amb aquest taller volem desvetllar el llenguatge que els alumnes porten a dins, a partir de la contemplació d’una obra d’art.

Després d’una passejada per una de les sales de pintura de la Fundació (a escollir: Pintura Catalana del s. XX, la Col·lecció Palau o la Sala Picasso), deixarem que els alumnes triïn tres obres. Els demanarem que prenguin nota de les primeres impressions que els hi vénen al cap mirant les peces artístiques.

Ja a la sala d’actes, els demanarem que ens diguin quines són les primeres impressions que s’han anotat i a partir d’aquí construirem un poema conjunt per a cadascuna de les tres peces.

• Tipologia: Taller de  poesia.
  • Lloc: Espai taller
  • Durada per grup: 1H15 minuts
  • Nivell: Segon cicle de primària

CONTES QUADRATS

Descripció:

Narració de contes a un grup/classe en alguns espais de la fundació, amb inclusió de propostes lúdic-creatives d’interacció verbal, sonora i gestual entre parts del conte i obres d’art exposades.

Objectius de l’activitat:

– Passar-ho bé escoltant i participant en la narració d’històries

– Ampliar l’imaginari i les seves formes d’accés

– Possibilitar perspectives i diàlegs entre diferents canals artístics

– Expressar narrativament (mitopoèticament) allò que ens mou

– Relacionar creativament entorn i intern (cosmos i oníric)

– Convocar i cohesionar el grup a partir de similituds i diferències compartides

• Tipologia: Activitat
  • Lloc: Sales d’exposició