Educació Primària

MAYA PICASSO I ELS TITELLES

Descripció:

Els grups visitaran la col·lecció Picassiana de la Fundació Palau a través dels ulls de Maya Picasso, la segona filla de l’artista malagueny. Abans de la visita, Maya Picasso es dirigeix al grup a través d’una carta, una fotografia i, pels més petits, una cançó per tal que cada escola pugui fer un treball previ de familiarització. Un cop a l’exposició trobaran les pintures que el pare de Maya, Pablo Picasso, va fer d’alguns personatges. Els observarem en detall per descobrir què expressen i reflexionarem sobre les emocions pròpies i les alienes. Abans d’anar al taller coneixerem la joguina preferida de la Maya, el teatrí i els 6 personatges dissenyats pel seu pare. Finalment proposem crear més personatges per Maya al taller, tot elaborant titelles que expressin diferents emocions.

• Durada per grup: 90 minuts
  • Nivell: Cicle inicial de primària
  • Preu: 120€/grup
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

La reserva no serà efectiva fins que s’hagi rebut la confirmació per part de la Fundació Palau

REINVENTEM OBJECTES. PICASSO

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció i què vol dir col·leccionar. Descobrirem la passió de col·leccionistes de Josep Palau i Oller i el seu fill, Josep Palau i Fabre a través de diversos objectes que ens portaran a parlar de la seva col·lecció d’obra Picassiana. La visita vol ser una descoberta de Picasso i el seu gran interès per transformar un objecte quotidià en una obra d’art, com la guardiola icona de la Fundació. Al taller, els/les alumnes convertiran objectes domèstics en figures animals modelant amb argila, tal com va fer Picasso els últims anys de la seva vida.

• Durada per grup: 120 min
  • Nivell: Cicle mitjà i superior de primària
  • Preu: 200€/grup

RETRATS I TÈCNIQUES

Descripció:

L’activitat s’inicia amb una presentació de les figures de Palau Oller (pare) i Palau i Fabre (fill) i el context familiar. Es reflexiona sobre el concepte col·lecció i es visita la sala Picasso, la part més important de la seva col·lecció. En el recorregut per la sala analitzem els retrats que hi ha representats, des de l’expressió fins a la manera de pintar-los i l’evolució de l’artista. Un cop analitzades les diferències plàstiques i tècniques dels retrats que va pintar Picasso, ens dirigim al taller per treballar el retrat. Utilitzem les tècniques o maneres de representar que hem vist a les sales per fer el retrat d’un company/a. Al final de l’activitat fem una posada en comú per analitzar resultats i entendre l’evolució plàstica de l’artista, per una banda, i reflexionar sobre les diferents tècniques artístiques utilitzades.

• Durada per grup: 120 minuts
  • Nivell: Cicle mitja i superior de primària
  • Preu: 200€/grup

EL PICASSO DE JOSEP PALAU I FABRE

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció per arribar a descobrir la col·lecció picassiana de la Fundació a través de materials pedagògics de suport. Al llarg del recorregut es proposen diverses dinàmiques adaptades a cada nivell educatiu per tal d’oferir eines que permetin desenvolupar la capacitat de comprensió a partir de la lectura d’alguns textos i d’anàlisi davant de l’obra d’art. Al mateix temps es proposen breus dinàmiques d’expressió plàstica amb diversos materials associats a les obres i tècniques que va utilitzar Picasso al llarg de la seva vida. Finalment, a mode de resum, cada grup haurà d’ordenar imatges, objectes i idees, relacionades amb la visita, en un fris cronològic.

• Tipologia: Visita dinamitzada
  • Lloc: Sales d’exposició