VISITA GUIADA EXPOSICIÓ TEMPORAL

Actualment podeu visitar l’exposició de Ferran Freixa. Passat i present’ (fins el 21 de març de 2021).

Exposició monogràfica dedicada al fotògraf Ferran Freixa (Barcelona, 1950), resident a Sant Vicenç de Montalt, comissariada per la també fotògrafa i dissenyadora Carme Masià.

Es mostren les fotografies de la sèrie “Maresme”, realitzades a Caldes d’Estrac i Sant Vicenç de Montalt, moltes de les quals són inèdites donat que són una producció recent de l’autor (realitzades des del 2018 fins a l’actualitat).

També presentem les fotografies del Gran Teatre del Liceu de Barcelona que Freixa va tenir l’excepcional oportunitat de fer just després de l’incendi del 1994. Es tracta d’un treball de documentació únic perquè Freixa va realitzar les fotografies mentre els operaris treballaven netejant l’interior del teatre, conscient que allò que estava fotografiant al dia següent ja no existiria. Són imatges evocadores de les restes calcinades i els efectes de les flames sobre el teatre.

En un altre àmbit també s’hi pot veure la coneguda sèrie dels aparadors: fotografies d’època (realitzades entre el 1979 i principis dels anys 80) de les botigues i aparadors de Barcelona. Restaurants, hotels i el mercat de la Boqueria de Barcelona també hi són presents en aquest apartat.

Un darrer àmbit presenta les fotografies de les antigues colònies tèxtils de Catalunya, edificis en desús, imatges d’un patrimoni industrial devorat per la natura i el pas del temps.

Freixa va estudiar dibuix i pintura a Barcelona entre el 1965 i el 1968, moment en què comença, de manera autodidacta, a fer fotografies. L’any següent obre el seu primer estudi de fotografia i disseny gràfic, especialitzant-se en temes com la publicitat i la moda. A partir de 1978 s’especialitza en la fotografia d’arquitectura i interiorisme, col·laborant amb els millors professionals i difonent la seva obra en publicacions nacionals i internacionals.

Des dels anys 70, ha exposat individualment en diverses exposicions arreu d’Europa i ha participat també en exposicions col·lectives a Europa, als Estats Units i a l’Àsia. Algunes de les seves exposicions més rellevants foren les que va fer a la Universitat de Salamanca el 1994 i al Palau de la Virreina el 1996, així com l’exposició retrospectiva “Ferran Freixa. Fotografia 1973-2013” al Centre d’art Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat, l’any 2013. Importants col·leccions, tan privades com públiques, com el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, compten amb obra de Freixa als seus fons.

Visites guiades per a grups de mínim 15, màxim 25 persones. La reserva de la visita guiada és imprescindible fer-la amb 15 dies d’antelació. El preu es de 6€ per persona. Durada: 1h15. El preu inclou l’entrada a l’exposició permanent. Si voleu visita guiada de l’exposició temporal i permanent el preu és de 10€ i la durada son de 2 hores aproximadament

Contacteu per telèfon (937913593) o bé a fundaciopalau@fundaciopalau.cat.

La reserva de la visita és imprescindible fer-la amb 15 dies d’antelació. Rebreu confirmació de la reserva en el moment de fer el pagament i l’haureu de lliurar a la recepció de grups el dia que vingueu.