Carregant Esdeveniments

Cicle Josep Palau Fabre. Retrat Inacabat. “Palau i Fabre i la caverna” a càrrec de Susanna Rafart

Els dijous a la Palau

6 de novembre a les 18:30

Foto: Jesús Rodríguez Velasco

Palau i Fabre i la caverna. Notes a l’entorn de l’art rupestre a l’obra palaufabriana

Per conèixer un autor hem de llegir tant el que ens diu com el que no ens diu. En els escrits de Palau, hi descobrim temes recurrents i fixacions que, seguides en el seu conjunt, poden desvetllar-nos noves lectures. En aquesta ocasió, seguirem la pista de  poemes i proses que de manera directa o indirecta ens evoquen la llunyana realitat de l’època de les cavernes, un tema que no deixa de remetre a les idees de la màscara, la dualitat i el mimetisme que componen la constel·lació palaufabriana i que mirarem de situar en la constel·lació dels seus interessos més constants.

Susanna Rafart (Ripoll, 1962) es va donar a conèixer com a poeta amb el premi Carles Riba l’any 2001, amb el llibre Pou de glaç. El van seguir els poemaris Retrat en blanc Baies, premi Cavall Verd de poesia 2005I la trilogia formada per L’ocell a la cendra (2010), La mà interior (2011) i La llum constant (premi Rosa Leveroni, 2012). Posteriorment, ha publicat la trilogia de poemes dramàtics Beatriu o la frontera, Contracant (2024), que inclou La dona i l’arquitecte Orfeu a Lesbos, en premsa a Mantis Editors en traducció al castellà. 

Editorial Pagès ha publicat la primera antologia de la seva obra poètica, El saüc i la forja. Ha participat en diversos festivals internacionals i s’ha publicat part de la seva obra en italià, en anglès, en búlgar i en francès. Toro de Barro va editar un llibre bilingüe versionat per la mateixa autora, Molino en llamas (2005).

Ha col·laborat habitualment amb la premsa i les revistes especialitzades en literatura i és autora d’un Diccionari de la rima (1999). Com a traductora, s’ha ocupat de les obres d’Yves Bonnefoy, de Dino Campana, de Salvatore Quasimodo i de Franco Fortini.

Escriptora a la frontera de gèneres, ha publicat llibres de viatges, contes i dietarisme com Un cor grec: Memòria i notes d’un viatge (2006), Les tombes blanques. Contes de la Mediterrània (2008) i Gaspara i jo. Sobre l’amor. Retrat oval de Gaspara Stampa amb intervencions presents.

Entrada lliure. Aforament limitat. Es recomana inscripció prèvia al 93 791 35 93 o a fp.info@fundaciopalau.cat .

Mostra els detalls

Data:
6 de novembre
Hora:
18:30
Categories d'Esdeveniment:
,

Organitzador

Fundació Palau
Phone
34 937 913 593
Correu electrònic
fp.info@fundaciopalau.cat
Visualitza el lloc web de Organitzador

Recinte

Fundació Palau