30 de març de 2023 a les 18:30 - 19:30 - Free
‘El Cicle de Filosofia dels ‘Dijous a la palau’ pel 2023 el volem plantejar com una sèrie de tres diàlegs o encontres. De diàlegs a partir de Llull amb al contemporaneïtat (des de Palau i Fabre fins Joan Noves passant per Francesc Pujols) o a partir de Picasso entre Xènius i Palau.
Diàlegs amb el passat que enriqueixen el present i que permeten comprendre elements i idees transversals en i per la cultura catalana contemporània. Diàlegs, també, entre autors que van ser coetanis i que van compartir interessos.
Per això també hem obert el cicle a dos historiadors i escriptors que poden fer més evident aquesta transversalitat: Andreu Navarra i Xavier Ferré.
30 de març a les 18:30h. “De La Ben Plantada a les senyoretes d’Avinyó. Palau contra d’Ors” (3a sessió)
L’estètica poètica de Palau i Fabre passa per anar més enllà de noucentisme Orsià, i per això en els relats inclosos a “Amb Noms de Dona” (1988), cerca la revitalització de la llengua i de la cultura, oposant Picasso i el que representa de vital i de carnal, a d’Ors i el que representa de forma buida i ampul·losa.
A càrrec de Joan Cuscó
Entrada lliure