« Tots els Esdeveniments

Males herbes. Sylvie Bussières

20 de novembre de 2021 - 20 de febrer de 2022

Males herbes és un projecte de l’artista canadenca Sylvie Bussières, realitzat en col·laboració entre el centre d’art i creació Can Manyé i la Fundació Palau.

Fruit de la pandèmia, Sylvie Bussières ha voltat per camps i boscos del Vallès i del Maresme, pels boscos i les vinyes properes a Alella i els turons de sauló dels camins marjals i les rieres de Caldes d’Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Llavaneres. Ha quedat fascinada per les anomenades males herbes i totes aquelles espècies vegetals que creixen i es reprodueixen ràpidament a la vora dels camins. D’aquesta experiència en sorgeix la sèrie de dibuixos vibrants de llapis negre sobre paper que Sylvie ha anomenat Males herbes i que es mostren ara a la Fundació Palau de Caldes d’Estrac, després de passar per Can Manyé a Alella.

“Les males herbes, malgrat la seva nominació negativa, sempre han estat relacionades amb la llibertat i la lluita contra l’opressió, amb la dissidència, l’heterodòxia o la marginalitat. I és que, com sabem, les males herbes apareixen sempre a les escletxes dels edificis, als marges dels camins, als terrenys aparentment abandonats. Així, doncs, són símptoma d’evolució i de revolució, alteren l’ordre aparent, creixen en llibertat d’una manera desordenada, aparentment sense control. I, en canvi, a diferència de la terra morta, de la terra gastada, són signe de vida i d’energia”, diu Manuel Guerrero.

Males herbes és un exemple de l’interès de l’artista Sylvie Bussières per la natura i les seves formes. Des de l’inici de la seva ja extensa experiència artística, elements naturals com branques i pedres, materials orgànics i de rebuig han estat protagonistes en la seva obra. L’artista utilitza diferents tècniques com la fotografia, el frottage o els fotogrames. Ara, la fotografia, el dibuix i l’audiovisual s’hibriden en peces de petit i gran format.

Sylvie Bussières

Québec,1964. Va estudiar a la Universitat Laval de Quebec, llicenciant-se en Arts Visuals (1989) i addicionalment fent una diplomatura en Història de l’Art (1990). Des de llavors, ha participat en nombrosos programes d’artista en residència a Espanya, Canadà, Estats Units, Mèxic, Alemanya, Suècia i França.

Mostra els detalls

Inici: