« Tots els Esdeveniments

Modernitat de Gabriel Casas i Galobardes.

27 de novembre de 2021 - 1 de maig de 2022

Modernitat de Gabriel Casas i Galobardes és una exposició de la Fundació Palau, amb la col·laboració de l’Arxiu Nacional de Catalunya. Comissariada per l’escriptor Julià Guillamon i promoguda per la filla del fotògraf, Núria Casas i Formiguera, l’exposició posa en primer pla l’obra de Gabriel Casas, un dels millors fotoperiodistes de les dècades dels anys vint i trenta a Barcelona i un dels fotògrafs més destacats de la modernitat.

Canvi cultural i globalització

L’exposició se centra en la renovació que va representar el maquinisme i la creació d’una cultura de masses. Gabriel Casas en va ser un testimoni excepcional. Va retratar el boom de l’esport, la velocitat, la modernitat elegant, el vertigen dels parcs d’atraccions. Al mateix temps, es va introduir en els ambients de la bohèmia i va oferir una imatge única dels conflictes sociales, la pobresa i la mala vida del barri Xino de Barcelona. Casas va retratar la primera globalització que, en molts aspectes, anticipa el món d’avui.

Fotografies inèdites

Entre els milers de fotografies que es conserven a l’Arxiu Nacional de Catalunya (ANC) s’han triat moltes fotografies inèdites d’esportistes, periodistes i estrelles del music hall. També hi ha fotografies dels ambients de la modernitat (l’estadi, el bar, el teatre): un món que emergeix. La major part de les fotografies que es mostren són inèdites, per obrir noves perspectives a l’obra de Gabriel Casas i crear associacions estimulants.

Objectes i textos literaris, en contrapunt

La Fundació Palau està dedicada a l’obra del escriptor Josep Palau i Fabre (1917-2008), que va iniciar la seva trajectòria als anys trenta, en aquest ambient que va retratar Gabriel Casas. L’exposició estableix un joc entre fotografies, objectes i textos literaris. Més enllà d’una exposició de fotografia és una immersió en la Barcelona moderna, entre l’Exposició Internacional del 1929 i la Guerra Civil.

Mostra els detalls

Inici: