ESO i Batxillerat

RETRATS I TÈCNIQUES. PICASSO

Descripció:

L’activitat s’inicia amb una presentació de les figures de Palau Oller (pare) i Palau i Fabre (fill) i el context familiar. Es reflexiona sobre el concepte col·lecció i es visita la sala Picasso, la part més important de la seva col·lecció. En el recorregut per la sala analitzem els retrats que hi ha representats, des de l’expressió fins a la manera de pintar-los i l’evolució de l’artista. Un cop analitzades les diferències plàstiques i tècniques dels retrats que va pintar Picasso, ens dirigim al taller per treballar el retrat. Utilitzem les tècniques o maneres de representar que hem vist a les sales per fer el retrat d’un company/a. Al final de l’activitat fem una posada en comú per analitzar resultats i entendre l’evolució plàstica de l’artista, per una banda, i reflexionar sobre les diferents tècniques artístiques utilitzades.

• Tipologia: Taller d’art
  • Lloc: Sales d’exposició i espai taller
  • Durada per grup: 120 minuts
  • Nivell: Primer cicle de secundària
  • Preu: 200€/grup
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

La reserva no serà efectiva fins que s’hagi rebut la confirmació per part de la Fundació Palau

EN DEFENSA DE L’AVANTGUARDA

Descripció:

L’activitat s’inicia al primer pis de la Fundació Palau per presentar Palau i Fabre i l’entorn artístic, literari i cultural del seu temps (Guerra Civil, exili, postguerra i dictadura). Seguim un recorregut per parlar de les avantguardes del segle XX per conèixer artistes com Joan Miró, Antoni Tàpies, Perejaume i Miquel Barceló. Aquest recorregut acaba al segon pis a la sala Picasso, artista pioner de l’avantguarda. Finalment reflexionem sobre els conceptes que hagin aparegut al llarg de la visita perquè inspiraran als/les alumnes alhora de confeccionar un collage al taller. Al final posarem sobre un mur les obres individuals per crear una obra col·lectiva que resumirà la visita a la Fundació Palau i les avantguardes del s.XX.

• Tipologia: Taller d’art
  • Lloc: Sales d’exposició i espai taller
  • Durada per grup: 120 min
  • Nivell:Segon cicle de secundària i Batxillerat
  • Preu: 200€/grup

EL PICASSO DE JOSEP PALAU I FABRE

Descripció:

L’activitat comença reflexionant sobre què és una col·lecció per arribar a descobrir la col·lecció picassiana de la Fundació a través de materials pedagògics de suport. Al llarg del recorregut es proposen diverses dinàmiques adaptades a cada nivell educatiu per tal d’oferir eines que permetin desenvolupar la capacitat de comprensió a partir de la lectura d’alguns textos i d’anàlisi davant de l’obra d’art. Al mateix temps es proposen breus dinàmiques d’expressió plàstica amb diversos materials associats a les obres i tècniques que va utilitzar Picasso al llarg de la seva vida. Finalment, a mode de resum, cada grup haurà d’ordenar imatges, objectes i idees, relacionades amb la visita, en un fris cronològic.

• Tipologia: Visita dinamitzada
  • Lloc: Sales d’exposició
  • Nivell: Secundària i Batxillerat
  • Preu: 100€/grup
  • Reserves: formulari de reserva per mail.

JOSEP PALAU I FABRE. UN RECORREGUT PER LA LITERÀTURA CATALANA DEL SEGLE XX.

Descripció:

Partint d’un recorregut  per la Fundació Palau, els participants s’acostaran a l’obra i vida del poeta. Es posarà especial atenció al concepte d’alquímia, que desenvoluparà als seus poemes de l’Alquimista, i als seus treballs sobre Picasso. Es realitzarà un taller de creació literària mitjançant el mètode creatiu de Josep Palau i Fabre. Conduit per la rapsode Anna Maluquer.

• Tipologia: Taller literari
  • Lloc: Sales d’exposició i sala taller
  • Nivell: Segon cicle d’ESO i Batxillerat
  • Preu: 130€/grup

JO SOC EL MEU PROPI EXPERIMENT

Descripció:

Taller de joc i creació poètica a partir d’una tria de 13 poemes de Josep Palau i Fabre publicats a Poemes de l’Alquimista.

L’activitat té com a objectiu veure i viure la poesia de Palau i Fabre experimentant-la. Llegir o escoltar un dels seus poemes ja és una bona experiència, però nosaltres volem anar una mica més enllà. Partirem dels “Tretze poemes de l’Alquimista” que formen el catàleg de l’exposició “Jo sóc el meu propi experiment” i que han estat il·lustrats per Arnal Ballester. Tretze poemes que tracten temes recurrents en l’obra del poeta com la pròpia identitat o el fet de sentir-se sempre estranger. Palau i Fabre experimentava a partir de l’obra d’altres poetes, es posava reptes inversemblants i, en definitiva, jugava amb les paraules, els fets i les emocions per a construir un poema. Proposem sentir-nos hereus de  la seva manera de fer i jugar, fer i desfer, transformar i crear i, alhora, a través d’aquesta experiència, fer un tast del tarannà i l’obra de Palau i Fabre.

L’Institut s’ha de preparar la lectura dels 13 Poemes de l’Alquimista. Dossier amb informació sobre la vida i l’obra de l’autor.

• Tipologia: Taller poètic
  • Lloc: Sales d’exposició i sala taller